החוג להפרעות בתקשורת עוסק במניעה, אבחון ושיקום של לקויות בתחומי התקשורת, השמיעה, השפה, הדיבור והבליעה, ומכשיר קלינאיות תקשורת שתוכלנה להשתלב בעבודה בתחום הקליני – טיפולי, במחקר ופיתוח. לבוגרות החוג יוענק תואר ראשון אקדמי B.A. מהמכללה האקדמית הדסה.
לבוגרי החוג להפרעות בתקשורת במכללה האקדמית הדסה ביקוש רב בשוק, הם משתלבים בעבודה עם קהלים מגוונים.
הלימודים בחוג כוללים את תחום האודיולוגיה (אבחון, שיקום ומניעה של לקויות שמיעה) ותחום השפה והדיבור. תכנית הלימודים משלבת לימודים עיוניים לצד התנסות קלינית – החל משנה א’ ובמהלך התואר כולו. ההתנסות מתקיימת, בין השאר, בקליניקה לשפה ודיבור ובמכון השמיעה הנמצאים במכללה והכוללים מעבדות חדישות ומשוכללות ובהן ציוד חדיש ועדכני, לצד התנסות במרפאות חוץ.
עם צוות המרצים נמנים אנשי אקדמיה מהמובילים בתחום התמחותם.
ככל מקצוע רפואי המוגן בחוק, העיסוק בתחום מותנה הן בקבלת התואר והן במבחן של משרד הבריאות.
לאחר עמידה בתנאים אלה, הבוגרים יכולים להשתלב בתחום הקליני, במחקר, בהוראה ובהדרכה.
תחומי לימוד עיקריים:
הפרעות שפה ותקשורת אצל ילדים: אבחון וטיפול
קורס זה עוסק במאפיינים של הפרעות שפה אצל ילדים. הקורס מלמד תיאוריות בדבר הערכה וטיפול, כמו גם שיטות הערכה וטיפול מעשיות.
תפיסת דיבור אצל לקויי שמיעה
הקורס עוסק בתפיסת הדיבור וביצועו על-ידי לקויי השמיעה. בקורס נלמדים מאפייני תפיסת הדיבור דרך החושים השונים אצל לקויי השמיעה וכן תהליכי הפקת הדיבור והגורמים המשפיעים עליהם.
גדילה והתפתחות במחזור החיים
הקורס עוסק בשינויים הגופניים והנפשיים שהאדם עובר במהלך חייו, מלידתו ועד יום פטירתו. בין נושאי הקורס: עקרונות גדילה והתפתחות, התפתחות חברתית, התפתחות קוגניטיבית, התמודדות עם מחלות כרוניות והצגות של מקרים קליניים.
מקומות העבודה בהם מועסקים קלינאי תקשורת הם רבים ומגוונים: מערכות הבריאות – בתי חולים, קופות חולים ומרפאות; מערכת החינוך – מסגרת החינוך הרגיל ומסגרת החינוך המיוחד, ובמסגרות עצמאיות.